социални медии

Какво ще стане, ако бихте могли да предизвикате интерес сред младежите във вашата общност, като споделяте кратки евангелизиращи видеоклипове и след това ги поканите в еван-гелизаторска серия? И ако го направите, какво ще стане, ако те наистина участват? Добри новини. Вие можете и те ще го направят. Поне това се случи с нас и в този процес имахме повече от 850 000 гледания на видеоклипове в социалните медии в нашия район с около 180 000 души. По време на предишните ни усилия за достигане на хората, беше ни трудно да привле-чем млади хора да участват и затова решихме да опитаме нов подход.

ПОРАЖДАНЕ НА ИНТЕРЕС

Директорът по комуникации Еднор Дейвидсън посочва, че традиционните подходи към евангелизма (като дълга поредица от лекции за библейските пророчества) може и да не дос-тигнат до много от по-младите поколения. Затова трябва да включим нови начини за предаване на адвентната вест.

Професор Джоузеф Кидър заявява: „Мисията на Христос е светът да бъде евангелизиран. Един ефективен начин да направите това е чрез социалните медии, когато го правите професионално и с любящо сърце“. Няколко адвентисти, спечелиха много последователи в соци-алните медии и споделиха Евангелието по свеж и привлекателен начини, тъй като младите хора непрекъснато консумират съдържание чрез социалните медии. И все пак, често тези пос-ледователи са разпръснати по целия свят и същевременно има много малко от тях, с които да работим на нашата местна територия. Затова пожелахме да прегърнем надеждата за успех чрез социалните медии и да разработим план за пораждане на интерес сред младежите в нашия географски район на служение. Повечето млади хора от поколението Милениум и поколението Z са ежедневно в социалните медии и често гледат кратки видеоклипове в такива платформи. Всеки, който изпол-зва социални медии, може да наблюдава непрекъснато нарастващото присъствие на видео ма-териали. Видеоклиповете се превърнаха в метод, чрез който тези две поколения предпочитат да учат. Когато писмена статия или видеоклип с едно и също съдържание се публикуват на сайт, представители на поколението Милениум (в съотношение приблизително четири към едно) посочват, че предпочитат да гледат видеоклипа, вместо да четат статията. Тенденциите показват, че това е вярно и за поколението Z. Освен това продължителността на видеоклипо-вете има значение. Проучванията показват, че продължителността на видеоклипа влияе върху процента на гледане и че кратките видеоклипове имат по-добро задържане на вниманието.

РАЗРАБОТВАНЕ НА ПРОЕКТА

Така ние решихме да разработим кратки евангелизационни видеоклипове и да ги попу-ляризираме в социалните медии като видеореклами в нашата географска област за период от няколко месеца. След това ще поканим зрителите да присъстват на евангелизаторски сериал на живо. От няколко години искахме да експериментираме с нещо подобно и нуждата от про-ект за докторска степен в областта на служенето с университета Андрюс ни даде причина да продължим напред и да опитаме. Проектът беше предназначен изследва проблема с намаля-ващото евангелизиране, особено сред младите хора. Първото нещо, което направихме, бе да заснемем три кратки видеоклипа и да ги тест-ваме в Instagram, Facebook, Tik-Tok и YouTube. В повечето случаи, първоначално харчехме 10 долара на видеоклип като реклама в различните платформи. Видеоклиповете не приканваха хората към нищо. Всъщност, те бяха кратки послания, основани на Библията, предназначени да изградят близост със зрителите. След като установихме кои видеоклипове имат най-добра цена за гледане и кои имат най-голямо задържане на вниманието, ние се опитахме да открием кое работи най-добре и защо. След това направихме други видеоклипове и непрекъснато се стремяхме да подобряваме съдържанието и начина на представяне. По време на проекта заснехме и споделихме 40 кратки видеоклипа. Всички бяха направени чрез смартфони и редактирани с безплатен софтуер за редактиране. Това наистина е нещо, което почти всеки пастор би могъл да направи с малко опит, или бихте могли да ангажирате младеж или тийнейджър доброволец във вашата църква, който да заснеме видеоклипа и да го редактира. Мнозина от тях вече записват и редактират кратки видеоклипове непрекъснато със своите смартфони. Ето защо, не е необходимо да заку-пувате техническо оборудване. Видеоклиповете имаха следните заглавия: Четири неща, които Бог не знае (кратко представяне на евангелието), Чудеса от ада (показващи, че не всички чудеса произхождат от Бог), #1 Тайна за победата (всекидневно посвещение), Фокусът на Откровението (всичко за Исус ) и Защо светът полудя? (знаци на времето).

ОЦЕНКА НА РЕЗУЛТАТИТЕ

След допълнително експериментиране и изразходване на няколкостотин долара за ви-деоклипове като платени реклами, ние се съсредоточихме върху Facebook, защото генерира най-добрата цена на гледане в нашите тестове. За период от седем месеца нашата църква по-харчи 30 884 долара за популяризиране на нашите кратки видеоклипове локално във Facebook в рамките на 30 километра от нашата църква. Имахме приблизително 380 000 ThruPlays (т.е. зрителите са гледали видеоклипа повече от 15 секунди), като средната цена за гледане възлизаше на 0,08 долара. Около 70 900 души са гледали поне един от видеоклиповете във Facebook, а някои хора са гледали множество видеоклипове. Тъй като оставаха само два месеца до началото на нашата евангелизаторска поредица на живо, ние решихме да се върнем назад и да експериментираме повече в YouTube. Първона-чално бяхме оставили YouTube настрана, тъй като „рекламите в емисиите“ (рекламите, които показват възможност за гледане на друго видео), които първо бяхме пробвали, бяха два пъти по-скъпи от видеорекламите във Facebook. Но в този момент решихме да поставим нашите видеоклипове като „реклами с възможност за пропускане“ (видеореклами, които зрителят може да кликне, за да пропусне след пет секунди), които се показват в началото на повечето видеоклипове в YouTube. Имахме среден процент на показване от 35 процента, което беше наистина добре, със средна цена на гледане от 0,04 долара. Отново, рекламите бяха насочени към зрители в рамките на 30 километра от нашата църква. Подходът се оказа много успешен за нас и доведе до свързването ни с повече млади хора. YouTube е чудесна платформа за достигане до по-млада група. „През май 2022 г. онлайн проучване в Съединените щати установи, че 96 % от потребителите на поколението Z … имат акаунт в YouTube. За сравнение, 87 процента от Милениумите са били регистрирани в попу-лярната видео платформа YouTube.“8 В нашия експеримент в YouTube 27,2 % бяха на възраст 18-24 години, 28 % между 25-34 години и 19,5 % между 35-44 години. И така, 74,7% бяха на възраст 18-44 години. В крайна сметка похарчихме общо 17 814 долара за видеореклами в YouTube, гледани повече от 30 секунди, за над 486 000 гледания при средна цена от 0,04 долара за всяко гледане. В този проект използвахме средствата, които често се запазват за голяма евангелска кампания. Общата сума за видеореклами достигна 48 510 долара. Общата гледаемост на Facebook и YouTube излъчванията беше около 866 000 в рамките на 30 километра от нашата църква. Общият брой гледания надвишаваше населението в нашата област около пет пъти. Те ни дадоха огромна сцена да представим нашите послания.

СРЕЩИ НА ЖИВО

Какво се случи след нашите интернет послания? През последните две седмици на про-екта започнахме да каним зрители, отново чрез кратки видеоклипове, пускани като реклами, да присъстват на нашата евангелизаторска среща на живо във физкултурния салон на нашето църковно училище. Църквата избра също да изпрати хартиени покани.

Деветдесет и шест души бяха запазили общо 211 места. На откриването имахме 80 гости. През следващите срещи 111 външни на църквата посетители дойдоха поне за една от темите. Преди началото на всяка среща на живо канихме участниците да попълнят регистра-ционна карта, съдържаща анкета за възраст и реклама. Приблизително една трета от присъст-ващите (35 души) не попълниха информацията в анкетата, което е съвсем нормално. Все пак, данните от регистрационните карти разкриват следното: 40 души са посочили, че са гледали видеоклипове на проекта, 8 са отбелязали, че са гледали видеоклипове във Facebook, а 32 са отбелязали, че са гледали видеоклипове в YouTube. От тях 25 идват само в резултат на видеоклиповете. Точно така, 25 гости присъстваха на нашата евангелизаторска серия, след като са гледали видеоклиповете, които споделяхме в нашата общност в продълже-ние на няколко месеца като платени реклами в социалните медии. От тях 13 са млади хора (7 от поколението Z и 6 от поколението Милениум). Никога досега в нашите над 100 евангелиза-торски кампании, с представяне на всички теми, не сме имали какъвто и да е вид реклама, която да достигне по-голямата част от присъстващите на възраст под 40 години. Нашата гледаемост във Facebook беше 56 % жени и 44 % мъже, докато в YouTube беше 66 % мъже и 34 % жени. Във Facebook зададохме параметри за включване на млади хора, иначе Facebook автоматично разпределя повечето от средствата за възрастни хора, тъй като те са по-евтини за достигане с Facebook реклами. Въпреки това, без зададени параметри в YouTube (с изключение на 18+), 74,7 % от присъстващите бяха на възраст 18-44 години.

18–2425–3435–4445–5455–6465+
Facebook7% 17% 18% 17% 20% 21%
YouTube27%28%20%12%8%5%
Процентно съотношение на гледанията по възраст

РЕШЕНИЯ ЗА КРЪЩЕНИЕ

От 13 души, които взеха решение за кръщение през последните дни от евангелизаторс-ката поредица, 4 присъстваха от хартиени покани, 4 бяха от предишни църковни контакти, 1 дойде в отговор на видеореклами във Facebook и 4 присъстваха в резултат от видеореклами в YouTube. Въпреки че хартиените покани доведоха до 4 решения за кръщение и YouTube също до четири решения, ние похарчихме по-малко за YouTube (17 814 долара), отколкото за хар-тиени покани (21 510 долара).

БЪДЕЩИ ПЛАНОВЕ

Занапред планираме да експериментираме с някои кратки видео-записани „послания“. Всички направени досега съдържаха основни християнски теми. В следващия кръг възнаме-ряваме да представим съботата, състоянието на мъртвите и други теми, често наричани „истини за тестване“, за да видим как те влияят на присъствието на живо провеждани евангелиза-ции, както и на броя на хората, които вземат решения за кръщение в края. Необходими са повече експерименти, тъй като това е пилотна програма, но се надяваме, че тестването може да доведе до достигане на повече хора с по-малко разходи. Друго интересно развитие е, че като местен пастор, сега често ме разпознават в общес-твото, в магазини и ресторанти. Хората питаха седмици по-късно дали срещите на живо са били записани и достъпни онлайн, дали ще направим отново поредицата с пророчествата.

Занапред виждаме голям потенциал, защото нашата инвестиция вече не е просто морално ос-тарели хартиени покани с отпечатани върху тях нови календарни дати. По-скоро нашата ин-вестиция продължава с признание и разпознаване в обществото, както и със семена на исти-ната, засадени от видеоклиповете. Ако искате да започнете да използвате елементи от това изследване във вашия местен обхват, не е нужно да харчите много пари, за да започнете. Заснехме всички наши видеокли-пове със смартфони, които вече притежавахме (iPhone 7) и направихме редактирането си с безплатен софтуер (iMovie). Тествахме всеки видеоклип за около 10 долара. Единствените ни първоначални разходи за оборудване бяха евтина стойка за телефона (за около 30 долара) и средно бюджетен микрофон за ревер, който се включваше директно в телефона (за около 40 долара). Качеството на видеото трябва да е добро, но съвършенството не е нито необходимо, нито желано, защото в общността на YouTube автентичността е много по-важна. За практи-чески предложения, за да започнете първите стъпки и да накарате вашите видеоклипове да работят като реклами в YouTube, ограничени до вашия район, сканирайте QR кода.

Лесни стъпки, за да започнете с малък бюджет:

1. Подгответе вашето оборудване: смартфон, стойка за телефон и микрофон.

2. Подгответе бележките си. Напишете много кратки точки на една лепкава бележка за виде-оклип, който трябва да е с дължина 30-90 секунди. Разходете се и прегледайте бележките си на глас и разговорно. Залепете листчето на телефона си точно под обектива на камерата.

3. Филмиране на видеоклипа: Направете три повторения и спрете. Използвайте най-доброто от трите в неговата цялост.

4. Направете бърза чиста редакция, като изрежете началото и края. Създайте добра „миниа-тюра“. Ние използваме Fiverr.com и харчим около 12 долара на видеоклип за качествена ми-ниатюра.

5. Качете видеоклипа си в YouTube.

6. Настройте акаунт в Google Ads. Процесът вероятно ще се промени в някакъв момент, но все пак засега може да направите следното:

1. Щракнете върху „create“.

2. Изберете „campaign“.

3. Изберете като ваша цел „create a campaign without a goal’s guidance“.

4. Като тип campaign изберете „video“.

5. Изберете „custom video campaign“.

6. Въведете име на campaign.

7. Задайте общата сума за вашия тест от 10 долара и продължителност от две седмици.

8. Под местоположение изберете „enter another location“ и изберете „advanced search“ .

9. Щракнете върху радиус, направете го 20 километра (ние направихме нашите 30 километра, когато рекламирахме с по-високо финансиране) и въведете името на вашия град.

10. Превъртете надолу и въведете URL адреса на вашия видеоклип в YouTube и изберете „skippable in-stream ad“ (реклама в поток с възможност за пропускане).

11. За крайния URL адрес използвайте друг видеоклип в YouTube или вашия уебсайт.

12. Задайте офертата за максимална цена на гледане (CPV: cost per view) на 0,05 долара и след това щракнете върху „create campaign“.

Изчакайте два дни, докато рекламите ви започнат да се показват. Надявам се, че тези стъпки ще ви помогнат да продължите напред с вашата местна евангелизаторска програма. Нека вашата мисионска дейност достигне мнозина и донесе слава за Божието царство.

Автор: Hiram Rester

Ministry: International Journal for Pastors
June, 2023

Статията можете да прочетете тук

No responses yet

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *